Výchovno-vzdelávacia činnosť podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti intelektuálnej, telesnej, morálnej a estetickej. Rozvíja schopnosti, zručnosti a návyky, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Za prioritné pokladá individuálny prístup k deťom a ich prípravu na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.
Doménou výchovno-vzdelávacej činnosti v našej škôlke je viesť dieťa k tvorivosti, samostatnosti pri získavaní informácií z rôznych zdrojov.
V rámci získavania počítačovej gramotnosti využívajú deti v strednej a najstaršej vekovej skupine rôzne počítačové edukačné programy (napríklad Baltík, KidSmart, navštevujeme počítačové centrum EDULAB a pod.)
Najvplyvnejšími faktormi výchovného pôsobenia na dieťa v predškolskom období sú rodina a škola. Z hľadiska úspešného rozvoja dieťaťa je dôležité ich zosúladenie, ktoré predpokladá vzájomné rešpektovanie, otvorenosť, ochotu spolupracovať a dôveru. Podľa potreby a požiadaviek rodičov poskytujeme odbornú poradenskú a metodickú činnosť. Spoločné stretnutia a konzultácie poskytujú priestor na vzájomné rozhovory, ktoré umožňujú rodičom zapájať sa do diania v škôlke.
Pri tvorbe a realizácii výchovno-vzdelávacieho programu vychádzame zo štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0. Deti v škôlke sú rozdelené do 3 vekovo primeraných tried, ktoré majú samostatný výchovno-vzdelávací plán. Cieľom je zabezpečiť adekvátnu výuku pre menších škôlkarov, ale i dôkladne pripraviť predškolákov na vstup do školy.
Vytvorili sme pre škôlkarov prostredie, v ktorom sa môžu cítiť bezpečne a ktoré podnecuje ich prirodzenú zvedavosť a záujem o všetko nepoznané. V pedagogickom procese sa uplatňuje princíp aktivity dieťaťa, kde učiteľka vystupuje v roli facilitátora, manažéra edukačného procesu, poradcu, konzultanta či partnera pre dieťa. Vytvára podnety a aktivity, v ktorých sa deti dokážu realizovať. Vo všetkých činnostiach sa snažíme pôsobiť na individualitu dieťaťa, vedieme ho k tomu, aby sa pod našim vedením a s našou podporou rozvinulo samo – vlastnou prirodzenou cestou a vlastným tempom.
Škôlkari sa v priebehu celého dňa nachádzajú v anglicko – slovenskom prostredí. Dôraz kladieme na rozvoj komunikačných schopností a komplexný rozvoj osobnosti dieťaťa v slovenskom a anglickom jazyku. Prostredníctvom správne volených prostriedkov, foriem a metód výuky, oboznamujeme deti hravou formou s cudzím jazykom. Rozvíjame ich slovnú zásobu v rámci vybraných tém a komunikačných situácií, súvisiacich so životom a činnosťami detí v rodine a v materskej škôlke. Na výučbu anglického jazyka používame moderné učebný materiály, detskú literatúru, didaktické hračky, audio, video a PC techniku.